Sztuka ze Starbucksa

Czy jest coś bardziej hipsterskiego niż kubek ze Starbucksa? Może sztuka na kubku ze Starbucksa? Tworzenie na formach codziennego użytku robi w sieci coraz większą furorę.

Sztuka ze Starbucksa

(fot. źródło)

Niektórzy królują tylko na Instagramie, ale są i tacy, którzy swoje dzieła sztuki sprzedają ze sporym zyskiem. Dla niektórych malunki na kubkach są tylko przygodą, przelotną inspiracją, chwilową fascynacją. Inni wokół nich skupiają swoją karierę artystyczną. Zobaczcie, co kreatywni ludzie umieją zrobić ze zwykłym kubkiem po kawie.

#1 White Cup Contest

Sieć Starbucks sama ujrzała potencjał swoich kubków i w kwietniu 2014 r. ogłosiła konkurs na najbardziej kreatywną i ekspresyjną aranżację ich białej przestrzeni. Prace zbierano w USA i Kanadzie. Zwycięzcą została dwudziestoletnia Amerykanka, Brita Lynn Thompson. Na jednej z pinterestowych tablic profilu konkursu umieszczono najlepsze projekty - około 300 różnych kubków.

#2 Soo Min Kim

Ten koreański artysta jest absolutnym mistrzem przechwytywania logo Starbucksa i zamieniania go w małe dzieła sztuki. Doskonały technicznie – bo kubki zupełnie wyglądają jak drukowane - oraz niezwykle kreatywny treściowo.

Soo Min Kim

Oferuje swoim odbiorcom błyskotliwe obrazy i scenki z dużo dozą poczucia humoru, komentarzem do codziennego życia, czasem krytyką społeczeństwa czy filozoficznymi rozważaniami. Wrzuca starbucksową syrenę na głęboką wodę – nie tylko umieszczając ją w zabawnych sytuacjach życiowych, ale również transformując ją w logo sieciówek takich jak Pizza Hut czy KFC. Dobra robota Soo Min Kim!

#3 Gabriel Nkweti Lafitte

Jeden z baristów pracujących w Starbucksie naprzeciwko British Museum w Londynie bardzo swobodnie interpretuje ideę imienia na kubku, wplatając je w odręcznie rysowane obrazy.

Gabriel Nkweti Lafitte

Nie wiadomo, jak początkowo wyglądał proces wyboru, kto dostanie jeden z tych wyjątkowych kubków. W każdym razie dziś Lafitte jest wręcz zalewany prośbami i zamówieniami. Adweek z przymróżeniem oka stwierdził, że Starbucks powinien zatrudnić artystę do wykonania autorskiej linii ceramicznych kubków, zanim jakaś inna firma zorientuje się, że Francuz jest zbyt utalentowany by całymi dniami
parzyć kawę.

#4 Josh Hara

Ten artysta z Ohio skutecznie łączy swoją miłość do kawy i komiksów. Hashtagując swój projekt hasłem #100CoffeeCups, przykuwa i kieruje uwagę użytkowników Instagrama nie tylko na swoją sztukę, ale również na problem ochrony środowiska.

Josh Hara

W 2014 r. Amerykanie wyrzucili około 25 miliardów jednorazowych kubków. Josh w sztukę zamienia tylko kilkadziesiąt, ale zostawia również przekaz o potrzebie segregowania i przetwarzania śmieci. Zauważa, iż popularność - którą się cieszy - wynika z tego, że używa do pracy tak popularnego surowca. Zamieniając w coś wartościowego przedmiot, z którym duża część społeczeństwa styka się na co dzień i wyrzuca do śmieci od tak, bez zastanowienia, powoduje (w jego opinii) wzrost zainteresowania jego projektem.

#5 Tomoko Shintani

Ta japońska artystka wyróżniła się wyjątkową kreatywnością. Dla niej starbucksowe kubki nie były jedynym płótnem, a dopełnieniem kartki papieru. Shintani stworzyła serię rysunków w bajkowym stylu, najczęściej ukazujących przygody dzieci i zwierząt. Razem z treścią ewoluował również surowiec – Japonka zastąpiła klasyczne papierowe kubki wersją ceramiczną, by nadać swoim pracom bardziej trójwymiarowego efektu. Trzeba przyznać, że wyglądają świetnie!

Tomoko Shintani

#6 Nie tylko kubki

Dla artysty kryjącego się pod nazwą @Sleevebucks rysunki na samych kubkach były zbyt mainstreamowe, tak więc poszedł inną drogą. Jego konikiem jest rysowanie na kubkowych nakładkach. Pracuje na logo Starbucksa i aranżuje je tak, by powstały z niego postaci ze świata filmu i popkultury. To niesamowite, jak na bazie tej samej grafiki za pomocą kilku kresek można stworzyć wizerunek Harrego Pottera, Spocka czy Zorro. Zobaczcie!

Sleevebucks

Katarzyna Szymanowska dla novastreet

comments powered by Disqus